Your Ad Here

Air Terjun Teladas - Apa Kata Pengunjung Luar ?

Monday, February 1, 2010

Maran tak kurang tempat-tempat menarik, antaranya Air Terjun Teladas. MT belum sempat nak upload gambar sekitar air terjun ni. Nanti akan diuploadkan. Sebelum di uploadkan gambar-gambar tu, MT nak tunjukkan apa kata oarang luar yang pernah datang ke air terjun Teladas ni. MT dapat dari blog dia. Seorang berbangsa Cina mungkin tapi tak tahu mana asal dia.

katanya..

For who always drive between KL and Kuantan using federal highway, sure you notice few sigh boards to Teladas Waterfall. The sign board can be seen even in Karak where is hundred km aways.Today curiously follow the sign board to the waterfall. 2km from Maran Town. It is not beautifully as imagine. Don't know why governments spent money to promote such "not so beautiful" place. It is better spent the money to promote Berkelah waterfall which is much more beautiful.

Terjemahannya lebih kurang..

Kepada yang selalu memandu antara KL dan Kuantan menggunakan jalan persekutuan, pasti akan melihat beberapa papan tanda ke Air Terjun Teladas. Papan tanda ini boleh dilihat bahkan dari Karak yang beratus kilometer jauhnya dari situ. Hari ini dengan perasaan ingin tahu mengikut papan tanda ke air terjun itu. 2km dari Bandar Maran. Ianya tidaklah secantik yang dibayangkan. Entah kenapa kerajaan membelanjakan duit untuk mempromosikan tempat yang "tak begitu cantik" ini. Adalah lebih baik membelanjakan duit untuk mempromosikan Air Terjun Berkelah yang mana ianya adalah lebih cantik.

MT rasa ada juga betul kata dia ni. Buat apalah promote tempat yang tak berapa indah ni. Buat malu ayam kampung je. Sign board berdegar-degar..tempatnya entah apa-apa !

2 comments:

Anonymous December 5, 2010 at 7:08 PM  

Sign board ada 3 jer. Air terjun kotor. Tak best. Merbahaya. Menakutkan. Jalan sempit.

Anonymous January 31, 2011 at 2:47 PM  

baru je pindah ke maran...cari jugak air terjun tu tp tak sampai..kot tersalah masuk jalan ke...mcm sempit semacam n seram pun ada...nk ke air terjun ni masuk ikut papan tanda kuartes kerajaan teladas kan?

Your Ad Here

Maran Bandar Ayam Kampung

Blog ini bukanlah blog rasmi Daerah Maran atau Bandar maran. Ia hanyalah blog peribadi yang bercerita segalanya tentang Bandar dan orang Maran.

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP