Your Ad Here

Komen Pasal Gelaran Ayam Kampung Lagi

Thursday, January 14, 2010

Ni satu lagi komen orang luar Maran pasal nama ayam kampung ni. Maran Today copy and paste untuk semua senang baca tapi kalu nak tengok yang penuh gi lah klik kat bawah ni. Komen dekat blog dia pun Maran Today copy juga. Maran Today...No Komen.. !

http://akuanakpahang.blogspot.com/2009/12/bandar-ayam-kampung.html

Bandar Ayam kampung

Rabu, Disember 02, 2009

Sebelah pagi tadi saya ke Kuantan ada hal berkiatan dgn tugas Jabatan. Kebiasannya kalau saya ke Kuantan saya terus naik Highway, amat jarang sekali lalu ke Bandar Maran ini keknya hari ini rodong kawan tu mengajok ikut jalan lama masuk Bandar Jengka keluar ke Maran dan terus ke Kuantan. Bila aje sampai ke Bandar Maran kawan ternampok Batu mercu tanda - MARAN BANDAR AYAM KAMPUNG. Rodong kawan tu berkata "Bandor Ayam Kampung??" banyak ngat ker ayam kampung kat Maran nei.......kawan cakap entoh... mana kawan tahu...tapi ayat ayam kampung itu banyak ngat maknenya kata di member kawan tu, lalu kawan terpikir juge...sebalik makne yang tersirat Bandar ayam kampung tu.....mekala budak bandor biasa laa bercakap alah...ayam kampung. Jika di terjemahkan dalam bahasa org sesari ini lebih kurang maksudnya menjurus pada seseorang budak yang selekeh, tinggal di kampung yang tidak sehebat mereka tinggal dibandar konunnya.
**Keknya bagi kawan macam ada yang tak kena aje bila disebut Bandar Ayam Kampung nei.
Sekali pandang macam Bandor ayam kampung jantan aje cer tengok gambo tu.
Wa'allahhualam - Pengarang Akuanakpahang
Pengarang : YASSIN SULAIMAN Tarikh : 12/02/2009 07:00:00 AM

5 Comments:
Pengembara silam, said...

Nasib baik nye tulih bando ayam kampung.. Buatnye terjaruh tulih bando bapok ayam atau bando ibu ayam..Tak ke maru..
Selasa, Disember 01, 2009 9:13:00 PM

Redz da Tsar said...
Hehe... Ape ke hal bandar Ayam Kampung? Agaknye nak tiru Temerloh dengan Bandar Ikan Patinnye.>> Jerantut bandar ape?
Selasa, Disember 01, 2009 9:24:00 PM

LIPISLADY said...
Assalamualaikum, hiss tak bekenan lalu keh nama bando ayam kaampong tuh, tak kan pulok ada ayam kampong kat bando...kala kampong ayam kampong tahan juga, ayam pun bando ayam bando...hehehe...
Selasa, Disember 01, 2009 10:02:00 PM

mazru said...
hmmm..bdr ayam kampong yak..cari lah nama lain yek..bandar ikan puyu ke...hehehe
Rabu, Disember 02, 2009 12:53:00 AM

YASSIN said...
Cikgu k.Lanar - mmg maru mekala nulis bak ayam nei..anak, ibu, bapok ayam sema x kena hehehe.Redzda - Jerantut katanya nak letok Bandar ikan kelah.Lipislady - ayam kampung keras sikit ayam bando lembik heheheMazru - betul tu ce carik nama baik sikit hehehe.
Rabu, Disember 02, 2009 8:13:00 AM
Post a Comment


Catatan Terbaru Catatan Lama Home
Terima kasih di atas sokongan dan kehadiran anda ke Blog akuanakpahang. Rekacipta Blog dan Susun Atur sepenuhnya daripada Pengarang Akuanakpahang "Hak Cipta Terperlihara @ JUN 2009"

0 comments:

Your Ad Here

Maran Bandar Ayam Kampung

Blog ini bukanlah blog rasmi Daerah Maran atau Bandar maran. Ia hanyalah blog peribadi yang bercerita segalanya tentang Bandar dan orang Maran.

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP